torsdag 8 mars 2012

Beskrivning - Rosor

 Här ser ni allt som jag använder när jag gör mina rosor. Diesen som jag använder är från Marianne Design.


Det första jag gör är att stansa ut 3 lika stora blommor och 1 blad. Sedan tar jag och skär en skåra i en blomma, mellan två blomblad. Den andra blomman skär jag ut ett blomblad och på den tredje skär jag ut två blomblad.



Nästa steg är att limma varje del, se bilden. De tre största bitarna limmar jag ett helt blomblad och den näst minsta halva. Blombladet som är ett enkelt brukar jag bara snurra.


Här ser ni hur delarna ser ut när jag limmat ihop alla.

Jag brukar sedan ta en kina pinne och platta ut botten på dom två största


De tre mindre delarna, efter jag limmat, klippar jag bort en bit på.

Nu är det dax att limma ihop alla bitarna i varandra, se bilden.

       Sist limmar jag fast själva bladen.
Efter limmet har torkat så tar jag en grillpinne och böjer in alla blomblad tills jag får den form jag vill ha på rosen.



Så här blev min ros. Vill man kan man färga in kanterna på blomman innan man klipper och limmar. Jag brukar även använda stickles eller glossa den lite.
Hoppas att ni förstår och testa gärna, himla kul att göra.
Tack för titten och Lycka till!!

Kramisar Carina

2 kommentarer:

  1. Bra tutorial! Jag gör i stort sett likadant med mina rosor.
    Kram Pippin

    SvaraRadera
  2. Har aldrig testat att göra egna rosor, men känner att det är dags att testa nu. Bra beskrivning.

    SvaraRadera