lördag 15 december 2012

Tutorials - tändsticksask

Här kommer en beskrivning på mitt tändsticksaskkort som jag gjorde till månadens utmaning. Kom på när jag var klar med första kortet att jag ville göra en tutorial , så jag satte mig och gjorde ett till kort så ni får se hur jag gör =) 

1.Jag börjar med att välja stämpelmotiv och färglägga det, valde sedan papper som passade till.


2. Nu lägger jag ut mina tändsticksaskar så jag kan mäta hur stort papper jag behöver. För mig blev det 10*10 cm 

 

3. Jag klipper till min fram och baksida, papperna som askarna ska sitta fast på. 


 4. Sedan limmar jag fast askarna på bottenpappret


5. Dekorerar lådornas framsida med papper och en liten brads (så det blir lättare att öppna)


6. Här är "framsidan" och "baksida", jag tar nu och limmar på "framsidan" på askarna


7. Nu dekorerar jag asken så som jag vill ha den och sen är den klar att ge bort eller behålla till sig själv =)



 Har ni några frågor är det bara att höra av er ! 
Hoppas jag inspirerade er =)
Kram // Emelie

2 kommentarer: