lördag 2 mars 2013

100 % Norr samarbetar med San´s Design

Vi på 100 % Norr har fått förtroendet att samarbeta med San´s Design den här månaden. Ni kommer att få se en rad olika digitala stämplar som San har ritat. San skriver så här...

San heter jag, 33 år gammal. Jag bor i Nyköping med min man och min son Theo. Är invandrad Nyköpingsbo, i själ och hjärta är jag Hallänning, från den underbara staden Varberg. Jag har alltid älskat att rita och teckna. En sak min pappa sa till bekant när jag var liten minns jag tydligt. Det var en sådan sak jag antagligen inte skulle höra. Han sa, "Oscar (min lillebror) vill alltid ha en massa dyra saker. Men Sussi (som pappa kallade mig) är så nöjd bara hon får en ny penna och ett sudd." Att få nya ritsaker var bland det bästa jag visste! Och det har hängt med genom åren. Mängder med skissblock har avverkats. Pennor har vässats tills det bara är stumpar kvar. Doftsudden har bytts ut mot präktiga, rejäla vita suddgummin.

Stämplarnas värld trädde jag in i för många år sedan. Tror jag köpte min första för gott och väl tio år sedan. Det blir dock dyrt i längden med alla gummistämplar. Jag vände mig åter till mitt block och penna. Denna gång såg jag till att scanna in orginalen så att jag kunde använda dem flera gånger. Ungefär här fick jag kontakt med Annika som just stod i begrepp att lansera Stämpelkällan och jag blev en av deras designers.

Jag hade fortfarande ingen aning om att det fanns så kallade digistamps, även om jag själv använde mig av lineart som jag hittat på webben och laddat ner. Så småningom blev begreppet digistamps känt även för mig och jag började erbjuda freebies och digistamps till försäljning på min dåvarande blogg. Nu har jag hållit på ett par år och det är fortfarande lika roligt som när jag började. Roligare till och med! Det är en sådan kick att se andra använda de stämplar jag ritat.

Så nu hoppas jag ni låter er inspireras av tjejerna här på 100 % Norr, då de under mars månad kommer att använda mina påskstämplar på sina alster. Och om ni vill ha en chans att vinna mina digis, så får ni hålla ögonen öppna! Jag har hört ryktas om en utmaning som kommer att ha några digisar som pris!

Kram San


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar