onsdag 7 mars 2012

Flaskkort -Utmaning #41 DT Carina


Japp då är det min tur och visa vad jag har skapat av Malins utmaning som ni hittar här. Har gjort ett kort som ser ut som en flaska. Mallen hittade jag här.

Som bas till kortet har jag använt en brun cardstock, sedan ett mönstrat papper som jag klippte lite mindre än ursprungsmallen.

Två färdiga tags som jag färgat in med Distress Ink -vintage photo- och ett....band i brunt. Distress ink -vintage- har jag även använt runt alla kanter.

Bladen är utstansade med en dies från Cherry Lynn.....? Flickan är en free diggi och den är utstansad m. en dies från Nellie Snellen och målad m. Promakers.


 Kantstans har jag använt på brun cardstock. Halvpärlor har också fått plats på både utsidan och insidan av kortet.






 Rosorna har jag gjort själv. Imorgon kommer jag att visa hur jag gjort mina rosor. Rosorna har fått lite gloss, även bladen och detaljer på stämpelbilden.
Grattis har jag stämplat. Rosetten har jag knytit för sig och satt på bandet.
Hoppas att ni blir inspirerad och vill vara med och ha chansen att vinna i våran utlottning, som denna gång är sponsrad av Nettans Scrapbooking4you
Vill ni se mer av mig finns jag här.

Tack för titten
Kramisar Carina/ancajo

2 kommentarer: