onsdag 1 februari 2012

Syskon - utmaning # 39

Här är mitt bidrag till utmaning # 39. Den finns visserligen med i själva utmaningsinlägget, men jag tar med den här eftersom jag ville skriva lite om hur jag tänkte när jag gjorde den.
Jag ville ha både lite gammaldags och lite stadskänsla i den, så jag fixade till cardstocken med lite stämplar och en tegelstensmask. Jag stansade ut  en oval på svart cardstock och dekorerade kanten med washitejp och satte bilden bakom. Jag gillar verkligen bilden som är svart/vit och tagen i slutet av 60-talet. På bilden är min sambo och hans syster. Sen dekorerade jag med en rosettblomma jag gjort själv. Jag tycker den har lite 60-talskänsla. Lite svarta pärlswirls och silverstjärnor lade jag också på.
Imorgon kommer en tutorial hur man gör såna rosettblommor själv. Så glöm inte att titta in då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar