fredag 27 april 2012

Utmaning #45 - Bic´s inspirationsalster

Idag är det fredag och då är det dags mig, Bic att visa vad jag har gjort av cri-kees utmaning #45.

Vi ska ju göra något i stilen mixed media och jag har länge velat testa detta men aldrig riktigt fått tummen ur och nu när det var en utmaning på detta var man ju tvungen att prova på.
Detta är vad jag har skapat. 

Jag gjorde en egen bok på 6 sidor, och själva boken mäter 15x15 cm.  Började med mittuppslaget och då blev det som två sidor som gick ihop. Har grundat bladen med egengjort ”gesso”, sen lekte jag med färger i olika utföranden, pennor, distresser, akrylfärg etc.
Jag hade riktigt roligt med allt klet ;-)
Har använt mig av olika masker, en är spillet från utstansade bokstäver, punchinella och dom stora ”prickarna” är skräpet från ett spel. Vissa bokstäver är urklippta ur en tidning. Fjärilen är urklippt ur en servett. Sen har jag ju oxå använt mig av olika stämplar.

Hur tolkar du utmaningen? Lägg ditt bidrag i inlinkz i utmaningsinlägget.
Slutdatum är den 6 maj klockan 23.59

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar